Jakie prawa ma klient?
Większość klientów nie zna swoich praw – a sprzedawcy ochoczo to wykorzystują. Dowiedz się, co możesz i zacznij korzystać ze swoich przywilejów.
- „Targowanie się” nie jest zarezerwowane tylko dla małych sklepów – także w centrum handlowym masz prawo spytać o rabat. Negocjacje są tym sprawniejsze, im większe zakupy robisz.
- „Nie przyjmujemy zwrotów” – taka informacja widnieje w wielu sklepach. Co i rusz pojawiają się głosy, że jest to niezgodne z prawem… ale nie jest. Masz prawo do zwrotu towaru tylko i wyłącznie w sklepie, w którym oferowana jest taka możliwość. Inaczej jest w przypadku towaru zakupionego przez Internet albo telefon.
- Wiedz, że informacja „Nie przyjmujemy reklamacji bez paragonu” jest niezgodna z prawem. Jeśli zgubiłeś paragon od zakupionego towaru, wystarczy, że pobierzesz wyciąg z konta bankowego – jest on wystarczającym potwierdzeniem transakcji i podstawą do przyjęcia reklamacji.