Jak wybrać faktoring dla firmy?
Pośrednictwo handlowe znane jest od dawna i często wielkim producentom bardziej opłaca się sprzedać „na pniu” całą produkcję o kilka złotych taniej, niż szukać pojedynczych odbiorców na kilka opakowań.
Takie pośrednictwo w polskiej rzeczywistości biznesowej jest nazywane factoringiem. Słowo to może Ci się kojarzyć z amerykańską rzeczywistością i obwoźnym handlarzem pośrednikiem, zajmującym się pośrednictwem pomiędzy wytwórcą a sprzedawcą. Dzisiejszy factoring to usługa nowoczesna, mająca na celu zabezpieczenie finansów firmy. Jak wybierać odpowiedniego pośrednika?
- Jako instytucja finansowa faktor stawia określone warunki, które nie narażą go na duże straty i stwarzają szanse odzyskania należności. Instytucja factoringowa przejmuje wierzytelności nieprzeterminowane, czyli takie, których wyznaczony okres spłaty jeszcze nie upłynął. Jeśli dłużnik zapłaci przed upływem tego terminu, klient jest wynagradzany określoną kwotą.
- Wybierając firmę factoringową, powinieneś zwrócić uwagę przede wszystkim na te właśnie warunki. W dobie sporego zainteresowania takimi usługami możesz przebierać w ofertach bardziej lub mniej dla Ciebie korzystnych.
- Dzięki analizie tych warunków wybierzesz tę ofertę, która ma w Twoim ujęciu jak najwięcej plusów. I zapewni Twojej firmie płynność finansową, przerzucając jednocześnie obowiązek odzyskiwania należności na faktora. W Twoim interesie jest, aby procent faktury, jaki proponuje faktor ,był jak najwyższy.
- Oferty factoringu oferują niektóre banki oraz instytucje finansowe, specjalizujące się w tego typu działaniach. Do dyspozycji masz na przykład popularny w ostatnich latach Idea Bank, albo takie firmy, jak FaktoringBroker czy Bibby. Każda z tych firm zachęca innymi korzyściami, począwszy od niskich opłat, poprzez doradztwo czy krótki czas decyzji w sprawach umów.