Jak zgłosić spadek w urzędzie?
Jeżeli otrzymałaś spadek i posiadasz dokument poświadczający ten fakt, na tym formalności się nie kończą. Jeśli nie chcesz mieć problemów, zgłoś się do Urzędu Skarbowego.
Chodzi o to, by w Urzędzie Skarbowym dopełnić formalności, związane z wysokością podatku. Jego stawka będzie zależeć od tego, po kim odziedziczyłaś spadek.
1. Spadek po najbliższych - na jego zgłoszenie masz 6 miesięcy. Zgłoszenie musisz dokonać na formularzu SD-72. Musisz dokładnie opisać, jakiej części majątku stałaś się właścicielką i jaka jest jego szacunkowa wartość. Podatku od spadku nie zapłacisz wówczas, gdy dziedziczysz po mężu, dzieciach, wnukach, rodzicach, dziadkach, pasierbach, rodzeństwie.
2. Spadek od dalszej rodziny - na jego zgłoszenie masz 30 dni. Zgłoszenia dokonujesz na formularzu SD-3. Wysokość podatku zależy w tym przypadku od stopnia pokrewieństwa.