Jak złożyć reklamacje turystyczne?
Wykupiłaś wycieczkę w biurze podróży? Na miejscu okazało się, że warunki bytowe nie pokrywają się z obietnicami? Złóż reklamację turystyczną.
W takiej sytuacji reklamację trzeba zgłosić rezydentowi i zażądać potwierdzenia jej otrzymania. Po powrocie do kraju reklamację należy zgłosić do biura podróży, mimo że to hotel nie wywiązał się z umowy z agencją turystyczną. W zgłoszeniu trzeba dokładnie opisać wszelkie niezgodności (niższy standard, konieczność opłacania napojów, mniejszą liczbę posiłków). Dobrze jest zaproponować sposób rekompensaty, np. zwrot części kosztów wycieczki. Można domagać się zwrotu kosztów za opłacone napoje, jednak koniecznością jest posiadanie dowodów zakupu.
Biuro podróży ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Jeśli jej nie uzna, pozostaje droga sądowa.