Zaginiony bagaż - jak postępować?
Twój lot został od samego początku zakłócony? Zginął Ci bagaż? Co powinnaś w takiej sytuacji zrobić? Oto kilka wskazówek.
1. W pierwszej kolejności udaj się do naziemnej obsługi pasażerów. Tam wypełnij odpowiedni formularz.
2. Następnie powinnaś zgłosić reklamację. Masz na to siedem dni. Pamiętaj, że reklamację musisz zgłosić u przewoźnika. Musisz mieć zachowaną kartę pokładową i kwit bagażowy.
3. Do reklamacji powinnaś dołączyć także formularz P.I.R, szczegółową listę zawartości walizki, bilet lotniczy, bądź tez potwierdzenie zapłaty za nadbagaż. Miej także kopię wywieszki bagażu.
4. Pamiętaj, że jeśli z powodu zaginięcia walizki byłaś zmuszona kupić kosmetyki, czy ubiory, to koniecznie zachowaj wszystkie paragony. Przewoźnik ma obowiązek zwrócić Ci wydane pieniądze.