Nieuwzględniona reklamacja - co robić?
Kupiłaś nową kanapę. Jeszcze nie zdążyłaś się nią nacieszyć, a tu coś w niej pękło? Sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Co możesz w takiej sytuacji zrobić? Oto podpowiedzi.
1.Postaraj się o mediację. Z wnioskiem o jej przeprowadzenie zgłoś się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.
2. Możesz pójść do sądu konsumenckiego. Jeżeli mediacja nie doszła do skutku, bądź sprzedawca ją odrzucił, to możesz zwrócić się do sądu konsumenckiego. Wniosek jest do pobrania w sekretariacie sądu.
3. Zmożesz też złożyć wniosek do sądu rejonowego. Jeżeli próby polubownego załatwienia sporu nie doszły do skutku, to jednym wyjściem jest sąd rejonowy. Gdy wartość przedmiotu sporu jest mniejsza niż 10 tysięcy złotych, to złóż formularz P.