Kary w pracy - jak postępować?
Nie dopełniłaś swoich obowiązków? Pracodawca może ukarać Cię za takie zachowanie, szczególnie wtedy, gdy powtarza się to nagminnie. Sprawdź, co możesz w takiej sytuacji zrobić.
1. Wytłumacz swoje postępowanie.
Zanim otrzymasz karę, Twój pracodawca musi wysłuchać wyjaśnień. Jest to więc szansa, by przedstawić szefowi swoje postępowanie.
2. Zapoznaj się z pismem.
O tym, że zostałaś ukarana najprawdopodobniej dowiesz się z pisma wystosowanego przez pracodawcę. W takim dokumencie musi zawierać się informacja o tym, z jakiego powodu zostałaś ukarana i kiedy miało miejsce przewinienie.
3. Możesz wnieść sprzeciw.
Jeśli jesteś zdania, że szef - podczas wyznaczania kary - naruszył prawo, możesz wnieść sprzeciw. Masz na to 7 dni. Jednak to pracodawca podejmuje decyzję, czy Twój wniosek uwzględni, czy odrzuci. Ma na to 14 dni.